Dood na het eten van Mett



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Gepensioneerde sterft aan Salmonella-infectie na het eten van varkensvet.

Een gepensioneerde stierf in Rhede (bij Münster) na het eten van gehakt. In totaal werden 25 mensen ziek door een ernstige Salmonella-infectie na het eten van varkensvet.

De dodelijke Salmonella-infectie vond begin december 2010 plaats. Een 73-jarige man kocht rauw varkensvet in een supermarkt. Diezelfde avond aten de overledene en zes andere familieleden het gehakt. De gepensioneerde stierf half december aan de gevolgen van salmonellavergiftiging. De andere familieleden, die ook rauw vlees aten met een broodje, werden ziek van de bacteriële infectie. Naast de familie werden nog eens negentien voetballers uit Rhede ziek. EEN

Aanklager leidt inleidende procedure in Nu kondigt het parket van Münster aan dat het een procedure zal starten om de nog onbekende oorzaken van de infectie te onderzoeken. De belangrijkste focus ligt op de supply chain van de supermarkt. Bovendien is een deskundig advies om te verduidelijken hoe salmonellavergiftiging eigenlijk is ontstaan, zoals een woordvoerder van het parket bevestigde. Volgens de huidige kennis zijn er geen hygiënische overtredingen in de supermarkt. Onderzoekers gaan ervan uit dat het vlees bij aflevering besmet was met Salmonella. 'We willen de ketting opsporen en achterhalen waar de infectie vandaan komt', zegt procureur-generaal Wolfgang Schweer uit de regio Münsterland. Het onderzoek loopt momenteel op verdenking van nalatige moord op onbekende personen. De familie van de overledene heeft al een strafklacht ingediend.

Infecties met Salmonella worden meestal veroorzaakt door onzuiverheden bij het bereiden van voedsel. Effectieve bescherming tegen infectie kan worden bereikt door met name vlees of eieren minimaal tien minuten te koken met een warmtetoevoer van minimaal 75 graden Celsius. (sb)

Afbeelding: Verena N. / pixelio.de

Auteur en broninformatie


Video: KWO Pranked - Hond dood na eten van boilies - Smits u0026 Pilaar


Vorige Artikel

Natuurgeneeskundige praktijk Elisa Egglseder

Volgende Artikel

Wanneer het vermoeidheidssyndroom het lichaam ziek maakt