Tv-toestellen branden in het ziekenhuis



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

TV steekt het ziekenhuis van Bad Dürkheim in brand

Een imploderende televisie veroorzaakte een brandende brand in het ziekenhuis van Bad Dürkheimer (Rijnland-Palts), waardoor verschillende patiënten uit voorzorg moesten worden overgeplaatst naar andere ziekenhuizen. Gelukkig raakte niemand gewond.

Nadat de televisie in een van de patiëntenkamers was geïmplodeerd en een smeulende brand met veel rookontwikkeling veroorzaakte, reageerde de verpleegster van de afdeling onmiddellijk, haalde de patiënten de kamer uit en waarschuwde de brandweer. Dit kon het smoorvuur ​​snel blussen, maar de rookontwikkeling was zo sterk dat de rook zich via het ventilatiesysteem naar de intensive care verspreidde. Uit voorzorg werden zaterdagavond 22 patiënten van het Evangelisch Ziekenhuis in veiligheid gebracht, waaronder vijf patiënten van de intensive care.

Voorlopig konden de patiënten in andere ziekenhuizen worden ondergebracht en medische zorg krijgen. Gestoofde branden zijn met name bedreigend voor bewoners van ziekenhuizen en verpleeghuizen, waar veel mensen bedlegerig of slecht ter been zijn. Omdat ze de sterke rookontwikkeling niet alleen kunnen ontwijken of het gebouw kunnen verlaten, wordt het risico op rookvergiftiging met dienovereenkomstig dodelijke gevolgen voor de gezondheid aanzienlijk verhoogd. (fp, 06.12.2010)

Afbeelding: Michael Bührke / pixelio.de

Auteur en broninformatie


Video: Ziekenhuizen zijn klaar voor een tweede golf, maar vragen verantwoordelijkheid.


Vorige Artikel

Twee zorgverzekeraars dreigden met faillissement

Volgende Artikel

Particuliere verzekerden zouden minder vaak ziek moeten zijn?